משרד החקלאות אישר מכסת ייבוא ביצים בהיקף של 10 מיליון ביצים בפטור ממכס לחודשיים

23 יונ 2024 המחברת/ת:

בהתאם להערכות מצב שמתקיימות במשרד החקלאות מדי שבוע,  המצב הביטחוני המתמשך ותחזיות הייצור לחודשים הקרובים, הוחלט על אישור יבוא בפטור ממכס לייבוא ביצים בהיקף של כ-10 מיליון ביצים לחודשי הקיץ יולי ואוגוסט.

ככלל, בישראל מיוצרות בממוצע כ-2.2 מיליארד ביצי מאכל בשנה, המספקות את הצריכה המקומית. כ-70% מלולי המטילות של ישראל מרוכזים בגליל ובגולן, והם מייצרים כמיליארד ו-600 מיליון ביצים בשנה – כ-73% מסך התוצרת הארצית.

רישיונות היבוא בפטור ממכס בהיקף של 10 מיליון ביצים יחולקו במהלך החודשים יולי-אוגוסט, והם בעקבות   המצב הביטחוני המתמשך ותחזית הצפויה של הייצור המקומי של ביצים למאכל.

ניתן לייבא לישראל ביצים מאזורים חופשיים משפעת עופות מהמדינות הבאות: איטליה, פולין, אוקראינה, ספרד, פורטוגל, בולגריה ומארה"ב ביצים לתעשייה.

כזכור, עם פרוץ המלחמה, פתח המשרד מכסת ייבוא פטורה ממכס לייבוא של 50 מיליון ביצים, אך היא לא נוצלה על ידי היבואנים בשל העובדה שהייצור המקומי סיפק את כלל הביקוש. בחודש ינואר נפתחה מכסת ייבוא על סך 30  מיליון ביצים בהתאם לתחזית לירידה בייצור המקומי הן בשל מזג האוויר החורפי והן בשל המצב הביטחוני, והיא נוצלה במלואה,  בנוסף, בחודש מרץ נפתחה מכסה לרגל חג הפסח על סך 50 מיליון ביצים ותוספת של 30 מיליון נוספים, שמתוכם נוצלו 40 מיליון ביצים.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.