מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את התיקון לחוק המים

26 יונ 2024 המחברת/ת:
השקייה השקייה Adobe Stock

מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית את התיקון לחוק המים.

את המהלך לתיקון החוק הובילו חה"כ אלון שוסטר ורם בן ברק, ואיתם חברי וחברות כנסת מהשדולה החקלאית אשר הבינו את עומק הבעיה וצרכי השעה. להצעה לתיקון הוצמדה גם הצעות החוק של חה"כ משה גפני ומיכל וולדיגר.

העברת החוק בקריאה טרומית לקראת הליך החקיקה היא המשך של עבודה מאומצת ומבורכת לתיקונו של עוול מתמשך שמטרתה לשנות את אופן קביעת מחירי המים לחקלאות כך שישקלו בה בין השאר רכיבי עלויות שונים שמובאים בחשבון היום, יכולת התשלום בהתאם לכושר הנשיאה של החקלאים, סוגי המים בכל האזורים וכן אזורים נעדרים חלופת שימוש במי קולחין (כאלו שאין בהם מי קולחין).

עלויות המים הגבוהות מונעות פיתוח חקלאות מתקדמת בעיקר עבור חקלאים בפריפריה הצפונית והדרומית. מאז אירועי השבעה באוקטובר נאלצו חקלאים אלה להתמודד עם איום ביטחוני, אתגר קיומי ופגיעה חסרת תקדים בעבודת החקלאות. התיקון לחוק יביא לחקלאות מתקדמת יותר ויקדם ביטחון תזונתי לאזרחי ישראל.

עמית יפרח, יו"ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים; אורי דורמן, מזכ"ל ההתאחדות; איתן ברושי, יו"ר ארגון מים לישראל; ויעקב בכר, יו"ר שולחן הארגונים הקיבוצים האזוריים, מברכים על ההתקדמות בתיקון החוק אשר יביא צדק לחקלאי המדינה. הם מודים ליו"ר ועדת כספים משה גפני על הליווי, לחברי הכנסת שהגישו את הצעת החוק וחתמו עליה - על פועלם הרב לאישור החוק ולהשגת הצדק. עוד הם מודים לשרי הממשלה שחברים בוועדת השרים לחקיקה - לשר החקלאות אבי דיכטר ולשר האנרגיה אלי כהן, וקוראים לחברי הכנסת מכל סיעות הבית לתמוך בהמשך הליך החקיקה עד השלמת החוק והכנסתו לספר החוקים של מדינת ישראל.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.