ברשימת "הצעירים והצעירות המבטיחים בחקלאות" של ועידת ישראל לחקלאות לשנת 2024 נבחרו הייננים דרור אנגלשטיין הבעלים של יקב Underdog Vineyards, עמוס בזק הבעלים של יקב בזק בכרמי יוסף ודרור הדרי הבעלים של יקב גיתו בעקבות פועלם לקידום תחום היין ישראל

17 ספט 2024 המחברת/ת:
דרור מיקב אנדרדוג וייניארדס. אלבום פרטי.. דרור מיקב אנדרדוג וייניארדס. אלבום פרטי..

במעמד שרים, חברי כנסת, אנשי עסקים ומובילים בתחום החקלאות הוענק מגן הוקרה לדרור אנגלשטיין הבעלים של יקב Underdog Vineyards, עמוס בזק הבעלים של יקב בזק בכרמי יוסף ודרור הדרי הבעלים של יקב גיתו בעקבות פועלם לקידום תחום היין ישראל, כחקלאים צעירים מתחת לגיל 40 בוועידת ישראל לחקלאות ה-15, בחסות חברת הזרעים הוותיקה ביותר, אוריג'ן זרעים.

פרויקט "הצעירים והצעירות המבטיחים בחקלאות" נולד מתוך רצון להשפיע על עיצוב עתיד החקלאות בישראל. בטקס שנערך ב-3 בספטמבר, הוענקו אותות ל-40 צעירים מבטיחים שהפכו לחוקרים, מדריכים וחקלאים מובילים. הפרויקט, שהחל ביוזמת ירחון "משוב חקלאות" בשנת 2016, הצמיח מנהיגים צעירים חדשים מידי שנה ומעודד את דור העתיד של ענף החקלאות. 

בין הזוכים השנה שנכנסו לרשימה לשנת 2024: דרור אנגלשטיין הבעלים של יקב Underdog Vineyardsבן 42 ממושב מטע, חלם מאז ומתמיד להיות יינן עם יקב. בעברו כבר בשנת 2007, התחיל לעבוד ביקב, כדי להכיר את המערכת, עבד 5 שנים ויצא ללימודים במדעי הכרם והיין במילאנו. דרור עבד בשנים הראשונות כיינן של מס' יקבים של אזור היין של יהודה ובשנת 2019 התחיל לייצר את היינות של היקב שלו שנקרא "אנדרדוג וינייארד". 

כיום היינות היינות שלו נמצאים בעיקר בשוק הסיטונאי, במסעדות וברי יין, ומעבר לזה במכירה ישירה ללקוחות,  במרכז המבקרים של היקב – בגבעת ישעיהו. ביקב שלו מיוצרים יינות רוזה, לבנים ויינות אדומים, במודל אסטייט – שזה אומר שהבעלים הם גם הבעלים של הקרקע. "אנחנו אלו שמגדלים את הענבים ומהם אנחנו עושים את היינות שלנו. היינות מתחילים ממש מזה שאני על הטרקטור ועד חוויית הלקוח בקצה שפוגשים אותנו במרכז המבקרים, או במסעדות". מספר דרור, חשוב לו להדגיש כי היינות שהוא מייצר הם מקומיים, באזור הגידול של יהודה ודרכם מנסים לבטא את הייחודיות של האזור.

עמוס בזק, בן 33, נשוי +1 בדרך. הבעלים של יקב בזק בכרמי יוסף. לאחר סיום התואר בהנדסה תעשייה וניהול לעמוס היה חזון להפוך את היקב הביתי שהוריו הקימו ליקב בוטיק פועם ומצליח - מתוך העשייה בתחום העסקי והכלכלי למד ייננות מאביו והתאהב ביין ובתהליך הייצור. הוא הקים מרכז מבקרים, שדרג את תהליכי הייצור והמוצרים ומידי שנה הגדיל את כמויות הייצור - מ 1000/2000 בקבוקים שבעיקר הלכו לצריכה של משפחה וחברים, גדל היקב לכמות של 30,000-40,000 בקבוקים בשנה. בנוסף למרכז מבקרים, נמכרים היום גם בחנויות נבחרות ומסעדות שף ביניהם יינות אדומים לבנים רוזה ואפילו כתום מדליק.היום עמיחי אחיו עובד איתו צמוד,  ומאז ששניהם גויסו למילואים ב7.10 יובל אשתו ניהלה את העסק והיום עובדת יחד איתם.

משפחת בזק היא משפחה חקלאית ותיקה, בעלת משק של כ 500 דונם ומתמחה בגידול גפנים, ענבי יין וענבי מאכל. חנן אביו דמות מוכרת בחקלאות הישראלית שימש בעבר כיו"ש מועצת גפן יין ובתפקידים בכירים שונים. "אני חושב שהייחוד שלנו הוא שאנחנו משפחה חקלאית אמיתית, בימי החופש הגדול היינו קוטפים ענבים בכרם ונוסעים בטרקטור, ומפה הגיע התשוקה שלנו לתחום, עוד כשהייתי ילד ונוסע עם אבא שלי בין השורות בכרם, זה גם הייתרון המקצועי שלנו, היין זורם בעורקים שלנו. אנחנו 7 אחים במשפחה וכולנו עוסקים בעולם החקלאות והיין בצורה כזאת או אחרת, כל אחד נוגע בתחום אחר" משתף עמוס.

עמוס החל להגדיל כמויות, מידי שנה הכפיל את הכמות ומ 1000 – 2000 בקבוקים שבעיקר הלכו לצריכה של משפחה וחברים גדל היקב לכמות של 30,000-40,000 בקבוקים בשנה, שנמכרים בעיקר אצלם במרכז המבקרים. בנוסף הכניס עמוס את היינות שלו למסעדות שף בתל אביב, ירושלים ובשרון, ביניהם יינות מקברנה סוביניון, סוביניון בלאן, סירה, גראנש, פטי וורדו, לבנים, אדומים, רוזה , יין כתום ועוד. "הייחוד שלנו הוא שאנחנו משפחה חקלאית, בימי החופש הגדול היינו קוטפים ענבים, היין זורם בעורקים שלנו. אנחנו 7 אחים במשפחה וכולנו עוסקים בתחום היין בצורה כזאת או אחרת, כל אחד נוגע בתחום אחר" משתף עמוס.  d

 עמוס מיקב בזק. צילמה תמי בר שיעמוס מיקב בזק. צילמה תמי בר שי

דרור הדרי, בן 40, נשוי + 2 מהוד השרון, הבעלים של יקב גיתו שהוקם בשנת 2008. אביו של דרור נפטר לפני כמה חודשים, דרור זוכר איך היה איש העולם הגדול. שני הוריו הייטקיסטים והיו מסתובבים הרבה בעולם ומכל טיול אביו היה חוזר עם בקבוק יין אחר, כי המשפחה מאוד אוהבת יין ומוסיף "אנחנו מגדלים ענבים ומוזגים סיפור חיים". 

בתחילת 2017 דרור החל עם הנטיעות הראשונות שלו. הוא תמיד נזכר איך היו יושבים יחד כמשפחה ושותים מהבקבוקים שאביו קנה. ואיך אמו קנתה לאביו כמתנת יומולדת, קורס יין. בסוף שניהם נרשמו יחד ומאז הכל היסטוריה. ב 2008 התחילו להכין יין בבית. עם השנים זה הלך וגדל עד שקהילת הקולינריה והשפים של תל אביב התחילו לשים לב ליינות שלהם ולהכניס אותם לתפריטים. כיום 15 שנה אחרי, דרור מייצר 25,000 בקבוקי יין בשנה ביקב בגראז' שלהם, שזה במרתף הוילה שלהם בהוד השרון. את הכרם המשפחתית שלהם נטעו באזור בנימינה כי רצו להיות יותר עצמאיים וכיום הם מייצרים אדום, לבן וגם רוזה ומתמקדים בעיקר בזנים כמו גראנש, סירה, מרסלן, קריניאן באדומים, בלבנים עם פינו גרי, שרדונה, סביניון בלאן, קולומבאר שמתאימים לאקלים הים תיכוני. 

ועידת ישראל לחקלאות ה-15 שהתקיימה השבוע בי"ם, עמדה בסימן הבטחת בטחון המזון בישראל, הפחתת יוקר המחייה והכפלת הייצור החקלאי. ועידת ישראל לחקלאות נערכה בנקודת זמן מאתגרת ומורכבת, בה החקלאות הישראלית נאבקת על קיומה בצפון ובעוטף עזה, מתמודדת עם מחסור חמור בכוח אדם בעקבות המלחמה ועם רפורמות המאיימות על ענפים רבים ומשברים שונים. ‎פרטים אודות הועידה https://mashov.co/בב

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

לכתבות בנושאים:

F2F OECD ֿמכון מחקר מיגל אבוקדו אגודות שיתופיות אגסים אגרוטק אגרומשוב אורגני איכות הסביבה איסור על דיג אירועים של האיחוד החקלאי אכיפה אמנות בינ״ל אנרגיות מתחדשות ארבה ארגון מגדלי ה ארגון מגדלי הבקר ארגון מגדלי הדבש ארגון מגדלי הדגים ארגון מגדלי ההדרים ארגון מגדלי הירקות ארגון מגדלי העופות ארגון מגדלי הפירות בוררות בחירות ביטוח נזקי טבע ביצים בננות בפרדס בצורת בקעת הירדן בתי אריזה גנטיקה גפנים גרנות דבש דובדבנים דיג דיני עבודה האיחוד החקלאי הברחות הדברת מזיקים הועידה ה 16 הותמ״ל החברה לפיתוח הגליל החלטה 1521 החלטות מועצת מקרקעי ישראל הטרור החקלאי היחידה לחקלאות וחדשנות גולן המועצה לייצור ושיווק דבש המרחב הכפרי המשק המשפחתי הערות לישיבת מועצת מקרקעי ישראל הפקעות הקמת יישובים חדשים הקצאות קרקעות חקלאיות הרפורמה בחקלאות הרפת והחלב השולחן העגול השומר החדש השקעות התאחדות החקלאים התיישבות ועדות קבלה ועדת צכסןץ ועידות ישראל לחקלאות ותמ״ל חבל שלום חבל תקומה חדשנות חוות סוסים חוזה שכירות זמני חומרי הדברה חוק הוותמל חיבורים בחקלאות חידושים טכנולוגים חינוך חמרה חקיקה חקלאות חקלאות אורגנית חקלאות מדייקת יבול שיא יזמות עסקית יחסי עיר כפר ייבוא וייצוא ייבוא תוצרת חקלאית יסודות יקביים ישיבת מועצת מקרעי ישראל כלבת כנרת לולים ליצ׳י מבקר המדינה מגדלי הדבורים מועצת הדבש מועצת החלב מועצת הכפרים מועצת הלול מועצת המים מועצת הצמחים מועצת מקרקעי ישראל מו״פ ערבה תיכונה מו״פ צפון מזון לבעלי חיים מזכ״ל התאחדות החקלאים מחירי תוצרת חקלאית מטה יהודה מיגוניות מיגל מים מים והשקיה מיסוי מיסוי מקרקעין מכון וולקני מכסות ביצים מכסות חלב מכסות מים מנגו מס הכנסה מפקד החקלאות משבר האקלים משבר הדיור משבר המים משבר העגבניות משק החלב משקי עמק הירדן משק עזר משרד האוצר משרד החקלאות נאות הכיכר נזקים בחקלאות נזקי מזג האויר נחלה נטפים ניקוז סמדר אוטולנגי עגבניות עובדים זרים עובדים פלסטינאים עוטף עזה עוף הגליל עין גב על האיחוד החקלאי ענף החלב ערבה תיכונה פדיון קרקע חקלאית פודטק פיצויים פעילות לא חקלאית (פל״ח) פערי התיווך פשיעה חקלאית צבר צמח תערובות צער בעלי חיים קדחת מערב הנילוס קווי קורונה קורסים קיבוצים קיווי קליטה קנאביס קנביס רפואי קנט קרקע קרקעות רישום זכויות רפורמה בחקלאות רשות המים רשות התחרות רשות מקרקעי ישראל רשות ניקוז ונחלים כנרת רש״פ שום שחיטה שחורה שטפונות שימור שימושים חורגים שינוי אקלים שינויי יעוד שינוי תקנות הגנת הצומח שמאות מקרקעין שמיטה שמן זית שפעת העופות שקדים שר החקלאות תחרות הצילום תיירות כפרית תירס תכנון ובניה תכנית דיור לאומי תמיכה בחקלאות תמיכות בחקלאות תמר תערוכות ואירועים ⁨מילובר

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.